Isnin, Ogos 03, 2009

-SUMENYE SEBAB ISA-

setiap minggu jadual baby asyik dok main bola jer (sukan integriti)....ermm nak ajak g sogo la.... tapi kene siap kan kertas keja tunjuk kat baby, bile dia kata lulus makne nye jadi le g :) marsya le paling suke (ke aku??hehehe) on the way 3 kali ade sekatan polis. paling bengang kat IKN, rawang memang jem giler....pastu baby kate ni sure pasal p'himpunan ISA.....tapi kami teruskan perjalanan gak sebab depa dok berkumpul kat dataran, lantak pi lah....

sampai sogo dalam 11.15 am....first skali gi tengok baju marsya....next pi cari baju baby lak....last skali baru utk aku, ermmm tak kesah ler....pas tu dengar org ckp kalo nak kuar sogo kene ikut pintu tepi sbb sume pintu dah tutup.aku wat x tau je sbb bknnye kami nak kuar skang pun....

apesal cam mendung je kat dlm sogo ni???rupenye baru aku perasan pintu utama tutup....knp ye???peh tu aku dengar org sbelah aku cakap yg pasal ISA tu le....aikk sampai kesini ke....aku yg mmang tak tau pasal2 hal ni pun ajak le baby kuar sbb nak g jln TAR nak tgk kain & tudung.....ramainye org, aku sempat tangkap gambar (masih x paham ape yg jadi).....

masuk nagoya pilih kain pastu dengar bising2 kat luar & ramai org lari, tokey kedai siap tutup pintu, rupenye FRU sembur gas pemedih mata (pedih gak, sampai berair mata kami, paling kesian marsya nasib dia x nangis).....ishhh sampai bile nak dok dlm nagoya ni, tak bleh jd ni....baby ajak kuar agak2 baru 10 langkah aku tgk ramai org berlari, kami pun masuk balik nagoya tu sbb nak selamatkan diri dari tekena gas pemedih mata tu ler.....

bayangkan sampai kat pasar mlm tu pun nak disembur wat ape???bkn ade kene mengena pun...sian diaorg mesti rugi sbb abis makanan kene gas tu...kami tekad terus gak jalan arah masjid india (burduyung org bkumpul) dah tu stesyen LRT pun tergendala sbb ISA ni, nak lepak situ tak bleh takut kalo FRU dtg sembur lg....nampak gak lah beberapa wartawan, aku dah siap ayat power nak jwb kalo depa dok soal aku :)....

tak bleh jadi ni dah kul 6 lebih, tekad yg terakhir kami jln gak, aku sempat benti tya polis tu 'ade lg ke sembur gas pemedih mata tu kami nak jln arah sogo ni'...pas tu polis tu jwb 'ok ok bleh lalu jln pun dah dibukak'.....sampai sogo lengang je....sampai paking lak terkejut kami sbb ade 4/5 keta je kat situ.

ishhhh malaysia oh malaysia....dah macam israel aku tgk ape yg jadi....1 pengalaman yg cemas,takut,geram, bengang dll.....mmang le aku setuju niat korang yg nak menghapuskan ISA tu tapi wat le kat tempat yg sesuai, kat stadium ke padang ke, ni kat tempat umum buatnye...pulak tu yg dtg mmang ramai le aku tgk (org pas & pembangkang) geng baby le tu kan hehehe....jangan le jadi lg benda2 cam ni...mmang menyusahkan rakyat tau....banyak kedai kene tutup, org awam lak (cam kami) yang tak bersalah yg tak de kene mengena langsung dengan demostrasi tu pun jd mangsa rase tak selamat....nampak sangat tak de kesefahaman antara rakyat dan yang pasti hampir 98% ade lah org melayu kite, sampai bile nak mcm ni oiii, fikir2 ler (politik plak dah hehe)



Tiada ulasan: